fredag 31. desember 2010

Dagen derpå etter julebordet

Svein våkner opp hjemme med en utrolig bakrus. Han tvinger seg selv til å
åpne øynene og det første han ser er et par ibux og et glass vann på
nattbordet. Han setter seg opp på sengen og ser dressen og skjorta hengt
pent opp, rent og nystrøkent. Svein ser seg rundt i rommet og ser at det
er helt perfekt orden, rent og ryddig. Så viser det seg at hele huset er det
samme. Han tar ibuxene og legger merke til en lapp på stuebordet.
”Kjæreste, frokosten står på kjøkkenet, jeg gikk ut tidlig for å handle.
Jeg elsker deg!”
Han går ut på kjøkkenet og ganske riktig finner han varm frokost og
avisen der. Hans sønn sitter ved bordet og spiser frokost, så Svein spør:
sønn, hva skjedde egentlig i går kveld?
Sønnen svarer: Jo, du kom hjem etter klokken 03:00, fullstendig
dritings.Du tråkket på katta. Veltet stuebordet, knuste krystallvasen til bestemor,
spydde i hallen og gav deg selv et blått øye da du gikk på kjøkkendøra.
Forvirret spør Svein; hvorfor er alt i orden og så rent og dessuten
ferdig frokost som venter på meg?
Da mamma slepte deg inn på soverommet, og forsøkte å ta av deg buksene
skrek du: «nei, la meg være i fred, jeg er gift!»

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar